Door Basz op 13 Okt 2008 17:41
Jep, ze doen hun werk zeker goed!
Ik doe er meestal een stuk of 5 in, als ik een beetje vieze lucht ruik. De volgende dag is dat dan weg. Maar als je echt flinke schimmel hebt, zoals Rob, dan moet je er wel een stuk of 20-30 in doen. Maar als je eenmaal een lopende kweek hebt, mis je die 30 echt niet!
Het krekelbakje moet je gewoon tape over de gaatjes doen. Misschien dat er toch nog een paar ontsnappen, maar dat is niet zon ramp. Verder gewoon compost erin doen, een paar springstaartjes (zitten meestal al in het compost, maar pak anders eens een beetje aarde uit een van je terraria, daar zit meestal zat in) en maak het goed vochtig! Ik houd hem meestal onder de kraan, laat hem 10-20 seconden staan en giet dan het overtollige water weg. Dan strooi je er wat visvlokken in, niet teveel, en leg je er 1 kattenbrokje in. Na 1 week zie je al flink wat bewegen en dan kun je er wat meer visvlokken in doen en 2-3 kattenbrokjes. Op een gegeven moment heb je echt heel veel, dan leg je er 5-6 kattenbrokjes in, strooit goed wat visvlokken, en dit houd je zo. Dan kun je gewoon een beetje grond uit het bakje pakken en als je dan blaast, kun je ze zo bij je eitjes e.d. zetten. Verder houdt de grond flink wat vocht vast, dus je hoeft niet vaak te spuiten.
Dit is al weer een veel te lang verhaal op die 2 vragen, maar hopelijk is het wel duidelijk voor iedereen.
Succes met de kweek :P
Heeft: PSG 2 - PSG 44 - PSG 85 - PSG 118 - PSG 122 - PSG 248 - PSG 272 - PSG 290 - PSG 297 - PSG 299
Archispirostreptus gigas - Achatina fulica - Sphodromantis Lineola - Hierodula membranacea